Enhanced campaigns
Google oznámil novinku v Google Adwords, ktorá úplne zmení doterajší prístup ku kampaniam. Chce tým reagovať na novú situáciu v chovaní sa ľudí na webe v dnešnej dobe. Dnes už ľudia nesurfujú iba na 1 zariadení, ale využívajú viaceré. Novinka - Enhanced campaigns (rozšírené kampane) reaguje na tieto zmeny a prináša inteligenciu a automatizáciu do správy kampaní.
Žijeme vo svete multi zariadení
Podľa posledných štúdií až 90% používateľov internetu využíva viaceré zariadenia na surfovanie na internete.
Príklad:
Vývojom súčasných technológií sa stierajú rozdiely medzi používaním jednotlivých zariadení. Napr. mobil sme pred pár rokmi využívali iba na telefonovanie a sms-kovanie. Dnes už môžeme plnohodnotne surfovať, e-mailovať... ba dokonca vie nahradiť zariadenia ako vodováha, kompas, navigácia, fotoaparát, kamera..., čo bolo pred pár rokmi nemysliteľné. A najbližšie roky prinesú nové zariadenia, ktoré si zatiaľ nevieme predstaviť. Jednou takou lastovičkou sú napr. Google okuliare.
- Cestou do práce v MHD používame smart phone / tablet
- V práci surfujeme na desktope / laptope
- Pri obede listujeme noviny na smart phone alebo tablete
- Cestou domov v MHD hľadáme lístky do kina na smart phone alebo tablete
- Večer doma pri sledovaní tv súčasne chatujeme, sme na sociálnych sieťach, nakupujeme, čítame maily... cez náš smart phone / tablet / laptop / desktop / alebo máme dokonca smart tv
- Mnohí z nás ešte aj v posteli čítajú e-maily, alebo e-knihy na smart phone / tablete...
Vývojom súčasných technológií sa stierajú rozdiely medzi používaním jednotlivých zariadení. Napr. mobil sme pred pár rokmi využívali iba na telefonovanie a sms-kovanie. Dnes už môžeme plnohodnotne surfovať, e-mailovať... ba dokonca vie nahradiť zariadenia ako vodováha, kompas, navigácia, fotoaparát, kamera..., čo bolo pred pár rokmi nemysliteľné. A najbližšie roky prinesú nové zariadenia, ktoré si zatiaľ nevieme predstaviť. Jednou takou lastovičkou sú napr. Google okuliare.
Príležitosť, ale aj výzva pre marketérov
V súčasnej dobe teda aj smart phone, tablet, či TV môžeme využívať na plnohodnotné surfovanie - veľmi podobným spôsobom ako desktop a laptop.
Je to zároveň veľká príležitosť aj výzva pre všetkých marketérov - prispôsobiť svoju online reklamu novým príležitostiam a zasiahnuť ľudí v rôznych štádiách nákupného cyklu práve takou reklamou, akú potrebujú, resp. im ukázať tovar/služby vtedy, keď ich hľadajú, kde ich hľadajú a presne také, aké práve potrebujú.
Nové Adwords rozšírené kampane nám umožnia jednoduchšiu a inteligentnejšiu správu a optimalizáciu ako doteraz používané bežné kamapne. Umožňujú nám dostať maximum z tohto mobilného (multi screens) sveta.
V súčasnom ponímaní kampaní musíme “manuálne” reagovať a prispôsobovať naše kampane jednotlivým zariadeniam / regiónu / času v rámci dňa a pod.
Príklad:
Sme Penzión s reštauráciou v centre Banskej Bystrice. Naši zákazníci využívajú nasledovné služby:
- Obedy v reštaurácii + rozvoz obedov do firiem
- Večere a posedenia s priateľmi
- Víkendové akcie, oslavy/svadby
- Ubytovanie obchodní cestujúci
- Ubytovanie víkendové - turisti
Potrebujeme:
- Malú regionálnu kampaň pre centrum BB na obedy a pre širšie centrum BB na rozvoz jedál
- Cielenie na mobilné zariadenia pre obedy, ako aj pre desktopy/laptopy pre rozvoz obedov
- Spúšťanie kampaní cez týždeň od 8.00 do 14.00 na mobiloch pre obedy a od 8.00 do 10.00 na laptopoch a desktopoch a pre objednávky rozvozu jedál
- Kampaň na celú SR cielenú na ľudí hľadajúcich ubytovanie s rozdielnymi typmi reklám pre víkendové pobyty a pre ubytovenie cez týždeň
- Celoročnú kampaň na oslavy a svadby na širšie okolie BB
- ...
Niekoľko základných charakteristík rozšírených kampaní:
Rozšírené kampane túto všetku prácu dokážu manažovať za nás v jednej kampani pri našej minimálnej námahe. Okrem toho tieto kampane samozrejme vedia integrovať podľa potreby rozšírenia reklám o site links, Google mapy, click to call a pod.
To však nie je všetko. Zároveň nám umožňujú osloviť ľudí so správnou reklamou v rámci 1 kampane bez ohľadu na to aké zariadenie používajú, kedy vyhľadávajú, kde sa práve nachádzajú,, o koľkej hľadajú a pod.
Týmto samozrejme nechceme povedať, že netreba naďalej kampane štrukturovať podľa tém ako do teraz (ubytovanie, stravovanie...), to stále platí. Nemusíme sa však zaoberať ostatnými deleniami.
To však nie je všetko. Zároveň nám umožňujú osloviť ľudí so správnou reklamou v rámci 1 kampane bez ohľadu na to aké zariadenie používajú, kedy vyhľadávajú, kde sa práve nachádzajú,, o koľkej hľadajú a pod.
Týmto samozrejme nechceme povedať, že netreba naďalej kampane štrukturovať podľa tém ako do teraz (ubytovanie, stravovanie...), to stále platí. Nemusíme sa však zaoberať ostatnými deleniami.
Poskytujú nám:
- Účinný nástroj pre mutli-prístrojový svet - zasiahnutie správnych ľudí so správnou reklamou na správnom mieste a v správnom čase
- Prispôsobenie ponúkaných cien za klik (CZK) podľa potreby
- Príklad:
- Ste piváreň vo Zvolene a chcete prilákať ľudí na pivo poobede po práci. Môžete zvýšiť CZK o 20% po 15. hod., alebo o 30% pre ľudí v okolí 1km od vás, alebo pre ľudí hľadajúcich na mobile a samozrejme môžete tieto segmenty kombinovať. Tiež môžete znížiť CZK o 40% pre ľudí hľadajúcich na desktopoch piváreň vo Zvolene, keď sú práve 20 a viac km od vás a pod.
- Prispôsobenie obsahu reklám podľa polohy.
- Príklad:
- Ste e-shop a zároveň kamenná predajňa. Do reklám zobrazujúcich sa na mobiloch, ktoré sa nachádzajú do 2 km od vás, môžete implementovať funkciu click to call, aby vám ich používatelia mohli z reklamy priamo zavolať.
- Pokročilé reportovanie výkonu kampaní - možnosť merania nových typov konverzií ako napr. stiahnutie si mobilných aplikácií, počítanie telefonátov dlhších ako 60 sekúnd a pod. a na základe týchto metrík potom vyhodnocovať úspešnosť kampaní
Kedy sa to celé spustí?
Enhanced campaigns sú už teraz ako možnosť v Adwords a zhruba do polovice roka 2013 prejdu všetky kampane do tohto režimu. Takže ak chcete využívať Adwords aj v budúcnosti určite sa rozšíreným kampaniam venujte čo najskôr, čoskoro sa stanú nutnosťou.
V tomto mini seriály o rozšírených kampaniach vám budeme postupne prezentovať ich ďalšie možnosti, spôsob nastavenia atď. Takže zostaňte s nami a dozviete sa viac.
Ste už teraz rozhodnutí a vidíte možnosti pre váš biznis? Tak neváhajte a poďte vyskúšať nové možnosti, ktoré Adwords ponúka.
Social Icons