Rozšírené kampane Google Adwords, časť 1.

0

Enhanced campaigns

Google oznámil novinku v Google Adwords, ktorá úplne zmení doterajší prístup ku kampaniam. Chce tým reagovať na novú situáciu v chovaní sa ľudí na webe v dnešnej dobe. Dnes už ľudia nesurfujú iba na 1 zariadení, ale využívajú viaceré. Novinka - Enhanced campaigns (rozšírené kampane) reaguje na tieto zmeny a prináša inteligenciu a automatizáciu do správy kampaní.



Žijeme vo svete multi zariadení

Podľa posledných štúdií až 90% používateľov internetu využíva viaceré zariadenia na surfovanie na internete.

Príklad:
  • Cestou do práce v MHD používame smart phone / tablet 
  • V práci surfujeme na desktope / laptope 
  • Pri obede listujeme noviny na smart phone alebo tablete 
  • Cestou domov v MHD hľadáme lístky do kina na smart phone alebo tablete
  • Večer doma pri sledovaní tv súčasne chatujeme, sme na sociálnych sieťach, nakupujeme, čítame maily... cez náš smart phone / tablet / laptop / desktop / alebo máme dokonca smart tv
  • Mnohí z nás ešte aj v posteli čítajú e-maily, alebo e-knihy na smart phone / tablete... 

Vývojom súčasných technológií sa stierajú rozdiely medzi používaním jednotlivých zariadení. Napr. mobil sme pred pár rokmi využívali iba na telefonovanie a sms-kovanie. Dnes už môžeme plnohodnotne surfovať, e-mailovať... ba dokonca vie nahradiť zariadenia ako vodováha, kompas, navigácia, fotoaparát, kamera..., čo bolo pred pár rokmi nemysliteľné. A najbližšie roky prinesú nové zariadenia, ktoré si zatiaľ nevieme predstaviť. Jednou takou lastovičkou sú napr. Google okuliare.


Príležitosť, ale aj výzva pre marketérov

V súčasnej dobe teda aj smart phone, tablet, či TV môžeme využívať na plnohodnotné surfovanie - veľmi podobným spôsobom ako desktop a laptop. 

Je to zároveň veľká príležitosť aj výzva pre všetkých marketérov - prispôsobiť svoju online reklamu novým príležitostiam a zasiahnuť ľudí v rôznych štádiách nákupného cyklu práve takou reklamou, akú potrebujú, resp. im ukázať tovar/služby vtedy, keď ich hľadajú, kde ich hľadajú a presne také, aké práve potrebujú. 

Nové Adwords rozšírené kampane nám umožnia jednoduchšiu a inteligentnejšiu správu a optimalizáciu ako doteraz používané bežné kamapne. Umožňujú nám dostať maximum z tohto mobilného (multi screens) sveta. 

V súčasnom ponímaní kampaní musíme “manuálne” reagovať a prispôsobovať naše kampane jednotlivým zariadeniam / regiónu / času v rámci dňa a pod.

Príklad:
Sme Penzión s reštauráciou v centre Banskej Bystrice. Naši zákazníci využívajú nasledovné služby:
  • Obedy v reštaurácii + rozvoz obedov do firiem
  • Večere a posedenia s priateľmi
  • Víkendové akcie, oslavy/svadby
  • Ubytovanie obchodní cestujúci
  • Ubytovanie víkendové - turisti
Potrebujeme:
  • Malú regionálnu kampaň pre centrum BB na obedy a pre širšie centrum BB na rozvoz jedál
  • Cielenie na mobilné zariadenia pre obedy, ako aj pre desktopy/laptopy pre rozvoz obedov
  • Spúšťanie kampaní cez týždeň od 8.00 do 14.00 na mobiloch pre obedy a od 8.00 do 10.00 na laptopoch a desktopoch a pre objednávky rozvozu jedál
  • Kampaň na celú SR cielenú na ľudí hľadajúcich ubytovanie s rozdielnymi typmi reklám pre víkendové pobyty a pre ubytovenie cez týždeň
  • Celoročnú kampaň na oslavy a svadby na širšie okolie BB
  • ...


Niekoľko základných charakteristík rozšírených kampaní: 

Rozšírené kampane túto všetku prácu dokážu manažovať za nás v jednej kampani pri našej minimálnej námahe. Okrem toho tieto kampane samozrejme vedia integrovať podľa potreby rozšírenia reklám o site links, Google mapy, click to call a pod.

To však nie je všetko. Zároveň nám umožňujú osloviť ľudí so správnou reklamou v rámci 1 kampane bez ohľadu na to aké zariadenie používajú, kedy vyhľadávajú, kde sa práve nachádzajú,, o koľkej hľadajú a pod.

Týmto samozrejme nechceme povedať, že netreba naďalej kampane štrukturovať podľa tém  ako do teraz (ubytovanie, stravovanie...), to stále platí. Nemusíme sa však zaoberať ostatnými deleniami.

Poskytujú nám:

  • Účinný nástroj pre mutli-prístrojový svet - zasiahnutie správnych ľudí so správnou reklamou na správnom mieste a v správnom čase 
  • Prispôsobenie ponúkaných cien za klik (CZK) podľa potreby 
  • Príklad: 
  • Ste piváreň vo Zvolene a chcete prilákať ľudí na pivo poobede po práci. Môžete zvýšiť CZK o 20% po 15. hod., alebo o 30% pre ľudí v okolí 1km od vás, alebo pre ľudí hľadajúcich na mobile a samozrejme môžete tieto segmenty kombinovať. Tiež môžete znížiť CZK o 40% pre ľudí hľadajúcich na desktopoch piváreň vo Zvolene, keď sú práve 20 a viac km od vás a pod. 
  • Prispôsobenie obsahu reklám podľa polohy. 
  • Príklad: 
  • Ste e-shop a zároveň kamenná predajňa. Do reklám zobrazujúcich sa na mobiloch, ktoré sa nachádzajú do 2 km od vás, môžete implementovať funkciu click to call, aby vám ich používatelia mohli z reklamy priamo zavolať. 
  • Pokročilé reportovanie výkonu kampaní - možnosť merania nových typov konverzií ako napr. stiahnutie si mobilných aplikácií, počítanie telefonátov dlhších ako 60 sekúnd a pod. a na základe týchto metrík potom vyhodnocovať úspešnosť kampaní

Kedy sa to celé spustí?

Enhanced campaigns sú už teraz ako možnosť v Adwords a zhruba do polovice roka 2013 prejdu všetky kampane do tohto režimu. Takže ak chcete využívať Adwords aj v budúcnosti určite sa rozšíreným kampaniam venujte čo najskôr, čoskoro sa stanú nutnosťou.

V tomto mini seriály o rozšírených kampaniach vám budeme postupne prezentovať ich ďalšie možnosti, spôsob nastavenia atď. Takže zostaňte s nami a dozviete sa viac.

Ste už teraz rozhodnutí a vidíte možnosti pre váš biznis? Tak neváhajte a poďte vyskúšať nové možnosti, ktoré Adwords ponúka.