Využívate Google AdWords efektívne, alebo Vám iba míňa veľa peňazí? Časť 2. - Štruktúra účtu a kampaní

0
V prvej časti seriálu o hlavných oblastiach optimalizácie kampaní Google AdWords sme sa bavili o Cielení kampaní a hlavných možnostiach, ktoré ohľadom cielenia AdWords ponúka: vyhľadávacia a obsahová sieť.
V 2. časti si povieme o optimalizácii štruktúry samotnej kampane a jej členenie na reklamné skupiny.



Cieľom tohto seriálu článkov je pomôcť zefektívniť vaše kampane a zmeniť váš AdWords zo "žráča peňazí" na efektívne fungujúci online reklamný nástroj.



Štruktúra účtu a štruktúra kampaní

Dajte si záležať na príprave kampaní. Čim viac popracujete na podrobnej štruktúre a rozdelení jednotlivých tém a podtém do reklamných kampaní a reklamných skupín, tým ľahšie a efektívnejšie sa vám budú dať v budúcnosti kampane optimalizovať a spravovať.

Príklad:

Vyhľadávacia kampaň: Odporúčame postupovať podľa štruktúry vášho webu. Ste výrobca drevených hračiek a ponúkate drevené koníky, drevené kočíky a drevené bábiky. Okrem toho ponúkate aj drevený záhradný nábytok. Kampane môžete štrukturovať napr. nasledovne:


Kampaň
Drevené hračky



Drevený záhradný nábytok
Reklamná skupina
Drevené bábiky
Drevené koníky
Drevené kočíky

Drevené záhradné stoly 
Drevené záhradné stoličky
  • Cieľom je, aby sme mali každú kampaň čo najpodrobnejšie štrukturovanú a mohli tak prispôsobiť vyhľadávaným výrazom ľudí naše kľúčové slová a reklamy. 
  • Získame tak kampane, ktoré sa nám budú dať jednoduchšie spravovať, budeme mať vyššiu kontrolu nad výdavkami a hlavne budú relevantnejšie pre našich návštevníkov = budú nám fungovať efektivnejšie.
  • Vyššie uvedený príklad je pre vyhľadávaciu kampaň. Avšak pri obsahových kampaniach plati podobný princíp: snažiť sa reklamné skupiny a kampane postaviť okolo čo najšpecifickejšej a najrelevantnejšej témy. Vtedy cielime efektívne = prinášame na náš web relevantnú návštevnosť.

Zhrnutie:

Dajte si záležať na príprave kampane a rozpracujte každú súvisiacu tému do menších podtém. Môžete sa inšpirovať napr. štruktúrou vášho webu / vášho produktového portfólia, ktoré propagujete. Zabezpečíte si tak relevantné kampane a relevantnú návštevnosť vašich stránok.

Čo ďalej? Zaujal vás tento článok? 

  1. Nenechajte si to iba pre seba a zdieľajte článok so svojimi známymi.
  2. Podporte nás +1, like-om, alebo tweetom o nás.
  3. Prihláste sa do nášho e-mail listu a na ďalšie články vás vždy upozorníme e-mailom.
  4. Navštívte nás znova a prečítajte si ďalší článok tohto seriálu.

Tešíme sa na Vás



Využívate Google AdWords efektívne, alebo Vám iba míňa veľa peňazí?