Všeobecne je považovaný za veľmi efektívny online marketingový nástroj a z našich skúseností môžeme potvrdiť, že to tak skutočne je.
Na druhej strane však môže byť AdWords aj veľkým "žráčom" vašich peňazí, ako pacman na obrázku a efekt, ktorý prinesie môže byť minimálny.
Investujte svoje zdroje efektívne a optimalizujte svoje kampane. Chceme vám s tým pomôcť a preto prinášame niekoľko tipov a rád, na čo sa pri optimalizácii kampaní Google AdWords zamerať a na čo si dať pozor. Jednoducho - ako urobiť vaše kampane efektívnejšími.
V tomto seriáli článkov si postupne predstavíme základné oblasti optimalizácie kampaní Google AdWords:
- Spôsoby cielenia kampaní
- Štruktúru účtu (kampaní a reklamných skupín)
- Kľúčové slová
- Reklamné texty a banery
Cielenie kampaní
AdWords umožňuje zobrazovať reklamy v 2 hlavných sieťach:
- Vyhľadávacia sieť Google
- Ide predovšetkým o vyhľadávač Google a niektoré ďalšie partnerské vyhľadávače.
- Vo vyhľadávaní sa zobrazujú textové reklamy (v niektorých krajinách aj nové formáty, ako napr. PLA - produktové reklamy)
- Reklamná alebo obsahová sieť Google
- Ide o všetky možné partnerské web stránky, ktoré chcú zobrazovať reklamy Google a zapojili sa do systému Google AdSense.
- V reklamnej sieti je možné zobrazovať rôzne formáty reklám od textových, cez banerové, animované, video, v rôznych formátoch a prevedeniach.
Na čo, ktorá sieť slúži?
- Vyhľadávacia sieť slúži predovšetkým na priamu odozvu (napr. nákup, získanie obchodnej príležitosti - vyplnenie formulára a pod.).
- Reklamná sieť slúži skôr na budovanie povedomia o značke alebo o produkte. Napr. uvádzate na trh nový produkt, o ktorom ľudia ešte nič nevedia a aktívne ho nehľadajú. Preto je najskôr potrebné dostať daný produkt do povedomia ľudí napr. banerovou alebo video reklamou.
Príklad - Ako na to?
Odporúčame, nemixovať jednotlivé siete v 1 kampani. Bude pre vás efektívnejšie, pracovať s každou sieťou samostatne. Každá kampaň má iný cieľ, sledujete v nej odlišné štatistiky, spravujete si samostatné rozpočty atď.Ste výrobca drevených hračiek a ponúkate drevené koníky. Drevené koníky ako také, sú ľuďom známe a vyhľadávajú kľúčové slová "drevené koníky" a ich varianty: Na túto tému si teda vytvoríte vyhľadávaciu kampaň.
Okrem toho však chcete budovať aj povedomie o svojej značke, aby ľudia vedeli, že ste na trhu a čo všetko ponúkate. Na tento účel si vytvoríte samostatnú kampaň cielenú do reklamnej siete.
Tým, že oddelíte obe siete, budete mať "čistý" pohľad na výkon svojich kampaní. Budete môcť samostatne sledovať výkonové štatistiky a podľa toho kampane optimalizovať.
- Pre vyhľadávacie kampane sa napr. zameriate na výkon kampaní z pohľadu relevantnosti na vyhľadávaný výraz. Miera prekliku (počet zobrazení/počet kliknutí) - čím vyššia tým lepšie a Google hodnotí vaše kampane ako relevantnejšie.
- Pri obsahových kampaniach sa zase zameriate na dosah - aké publikum ste oslovili, ako sa ľudia chovajú na vašich stránkach po kliknutí na reklamu napr. čas strávený na stránke, počet stránok na návštevu, či mieru odchodu. Cieľom je udržať ľudí čo najviac na webe a minimalizovať mieru odchodu (ľudia, čo prišli na web a odišli, nikam inam neklikli).
Zhrnutie
- Oddeľujte vyhľadávacie a obsahové kampane, budete tak mať väčšiu kontrolu a lepšie podmienky na ich optimalizáciu a vyhodnocovanie.
Čo ďalej? Zaujal vás tento článok?
- Nenechajte si to iba pre seba a zdieľajte článok so svojimi známymi.
- Podporte nás +1, like-om, alebo tweetom o nás.
- Prihláste sa do nášho e-mail listu a na ďalšie články vás vždy upozorníme e-mailom.
- Navštívte nás znova a prečítajte si ďalší článok tohto seriálu.
Tešíme sa na Vás
Využívate Google AdWords efektívne, alebo Vám iba míňa veľa peňazí?
Social Icons