Prečo filtrovať vlastnú návštevnosť?
- Máte web stránku a často na ňu chodíte vy, alebo vaši kolegovia, či administrátor webu?
- Všetky tieto návštevy sa zaznamenávajú do štatistík Google Analytics a môžu (niekedy dosť výrazne), ovplyvniť celkové štatistiky a prehľady o návštevnosti vašich stránok.
Aké je riešenie?
- Svoje vlastné návštevy viete z prehľadov Google Analytics jednoducho odfiltrovať.
Ako to urobiť?
- Najskôr odporúčame vytvoriť nový profil (zobrazenie) v Google Analytics, kde budete filtrovať svoje dáta.
- Vždy je dobré mať 1 záložný (hlavný profil), v ktorom zbierate všetky dáta bez akýchkoľvek filtrov. Odfiltrované dáta sa totiž nedajú do účtu Analytics vrátiť.
- Profil (zobrazenie) vytvoríme nasledovne: prihláste sa do Google Analytics, kliknite na správcu, vyberte daný účet, vlastníctvo a rozkliknite ponuku zobrazenie a kliknite na vytvoriť nové zobrazenie.
- Následne vyplňte pár údajov, hlavne názov, viď obrázok nižšie.
- V druhom kroku vytvoríme filter dát.
- Vyberte si profil a kliknite na filter a následne na červené tlačítko nový filter.
- Vyplňte nasledovné dáta podľa obrázka:
- vytvoriť filter, zvoliť si názov, typ - preddefinovaný, vylúčenie, návštevnosť z IP, ktoré sú rovné.
- do políčok Adresa IP zadajte vlastnú IP adresu a uložte.
- filter je hotový a dáta sa budú vylučovať, po pár dňoch budete vidieť rozdiel v počte návštev v základnom a filtrovanom zobrazení.
- Neviete aká je vaša IP adresa?
- spýtajte sa vášho administrátora alebo navštívte stránku http://www.whatismyip.com/, ktorá vám ukáže vašu ip adresu.
Boli Vám tieto informácie užitočné? Neváhajte a podeľte sa s nimi so svojimi známymi, ktorým by sa mohli hodiť.
Bolo Vám niečo nejasné? Ozvite sa mi!
Jozef Búry
Social Icons