Výsledky platených reklám zobrazených v mobilných aplikáciách
Účinok zobrazovania reklám priamo v aplikáciách nie je vždy pozitívny, i keď to tak na prvý pohľad vyzerá. Úspešnosť kliknutí na reklamy v mobilných aplikáciách je ďaleko lepšia ako pri klasických weboch, cena za kliknutie na reklamu v aplikácii je nízka.
Kde aj ale háčik?
Napriek tomu, že z reklamy okamžite odídete, inzerent za vaše kliknutie samozrejme platí.
Rozdiel možno zaznamenať aj v Analytics. Ten totiž pracuje s reláciami (počet ľudí, ktorí reálne prišli na web a aspoň krátky moment na ňom zotrvali), kým Adwords pracuje s kliknutiami na reklamu (bez ohľadu na čase strávenom na stránke)
Ak máme reklamu cielenú aj na mobilné aplikácie, v štatistikách často dochádza k výrazným rozdielom v počte kliknutí a relácií. Kým inzerentovi zaznamená napr. 100 kliknutí v Adwords, v Analytics je len 30 relácii. To znamená, že web mal z reklamy Adwords len 30 relevantných kliknutí, pričom inzerent zaplatil za 100.
Riešenie:
Tým najlepším spôsobom je vylúčiť zobrazovanie reklám v mobilných aplikáciách.
- Vo vybranej kampani klikneme na kartu Obsahová sieť a vyberieme Umiestnenia.
- V spodnej časti zvolíme možnosť +Vylúčenia umiestnení kampane.
- Vylúčime umiestnenie adsenseformobileapps.com
Aby sme predišli obdobným zobrazovaniam reklám napr. v rámci hier či neplatných stránok, vylúčiť môžeme aj kategórie stránok.
- V ponuke +Vylúčenia zvolíme Možnosti kategórii stránok.
- Z typov umiestnení vylúčime Chybové stránky a V hre.
Odporúčanie Zeleného psa:
Ak budete pri vylučovaní umiestení reklám v mobilných aplikáciach potrebovať pomôcť, ozvite sa. Radi Vám pomôžeme vyriešiť aj Váš problém.
Social Icons