Zákazníci sa na nás často obracajú s požiadavkou na označenie liniek, nakoľko je to pre nich stále veľká neznáma. Preto, ako skúsení označovači, sme sa rozhodli, zdieľať s vami jednoduchý nástroj na označovanie liniek.
Čo je to označovanie liniek?
Každý link resp. odkaz je možné označiť tkzv. UTM značkami, ktoré v sebe nesú určitú, definovanú informáciu.Prečo a aké linky označovať?
Označovanie liniek je dôležité z hľadiska analýz návštevnosti vášho webu. Inak povedané, pokiaľ máte link označený a užívateľ kliknete na takýto link, viete jednoducho identifikovať odkiaľ presne k vám prišiel. Označujú sa teda linky z externých zdrojov. Označovať môžete linky v kampaniach, banneroch, sociálnych sieťach, newslettroch, e-mailoch a pod.Aké informácie získam z označených liniek?
V označených linkách viete zadať 5 informácií a síce:• Zdroj
• Médium
• Obsah
• Názov
• Výraz
Zdroj (utm_source) – povinný údaj
Pre položku „Zdroj“ je vhodné zadať výstižný názov zdroja alebo sprostredkovateľa, kde sa váš link nachádza. Napríklad – Google, Facebook, Newsletter, Blog a pod.Médium (utm_medium) – povinný údaj
V tejto položke identifikujte marketingové médium, teda špecifikujte bližšie, kde konkrétne sa link nachádza. Napríklad – CPC, Banner, príspevok, e-mail a pod.Obsah (utm_content) – nepovinný údaj
Špecifikujte obsah kampani. Táto položka sa využíva často pri kampani, ktorá má viacero typov reklám, prípadne sa zvykne zadávať dátum, kedy sa kampaň spustila.Názov (utm_campaign) – povinný údaj
Slúži na identifikáciu konkrétnej reklamnej kampani. Napríklad – damska-obuv, elektro a pod.Výraz (utm_term) – nepovinný údaj
Využíva sa označovanie konkrétneho kľúčového slova. Používa sa veľmi málo, nakoľko si vyžaduje vytvorenie označenej linky na úrovni kľúčového slova.Príklad
Predstavme si, že agentúra Zelený pes posiela e-mailom newsletter a propaguje zľavový kupón. Označený link by vyzeral takto:http://zelenypes.sk/?utm_source=newsletter&utm_medium=e-mail&utm_content=22.1.2016&utm_campaign=zlavovy-kupon
Takže v tomto prípade je zdroj „newsletter“, médium = e-mail, kampaň = zľavový kupón, obsah = dátum.
Tip: Pokiaľ používate platené reklamy AdWords a analytický nástroj Analytics, účty máte prepojené a zapnuté automatické sledovanie, nemusíte linky označovať.
Ako označiť linky?
Každý si označuje linky rôznymi spôsobmi. Niektorí si ich kopírujú v rôznych textových súboroch, iný využívajú rôzne online nástroje na označovanie a často až pri analýze návštevnosti zistia, že niekedy ten istý zdroj označovali rôzne a majú tak problém s jednotným a uceleným výstup.A práve preto sa delíme o nástroj, ktorý využívame aj my. Jednoduchý excel so zadefinovanými kódmi. Označovanie je jednoduchšie a hlavne máte všetko na jednom mieste.
Ako používať nástroj?
Jednoducho. Do prvého poľa zadajte link, ktorý chcete označiť. Potom zadajte polia – zdroj, médium, názov a obsah. Povinné polia sú vyznačené sivou farbou. V poslednom stĺpci sa vám automaticky generuje označený link.Došli riadky?
Nevadí! Vzorec si jednoducho skopírujte do ďalších riadkov.Chcete získať tento nástroj?
Jednoducho si môžete stiahnúť:Stiahnuť nástroj na označovanie liniek
Social Icons