Facebook nedávno spustil nový typ príspevku – „Offer claim“ (Ponuka) aj u nás. Využiť ho môžete na svojich firemných facebookových stránkach. Radi vám tento typ predstavíme a ukážeme, ako si ho môžete jednoducho nastaviť aj vy.
Základné informácie o „ponuke“
Príspevok typu „ponuka“ môže vytvoriť každá facebooková stránka, ktorá má viac ako 50 likov. Slúži na propagovanie špeciálnej akcie, zľavy, ktorá je časovo limitovaná.Príspevok typu „ponuka“ možno prirovnať k zľavovému kupónu. Zadefinujete na aký produkt / službu máte akciu / zľavu, určíte ako dlho je daná akcia platná a ponuka je hotová. Definovať môžete dokonca i počet „kupónov“ určených pre danú akciu.
Fanúšik na stránke uvidí „ponuku“ a má možnosť danú ponuku získať, jednoduchým kliknutím na tlačítko „získať ponuku“. Po kliknutí na „získať ponuku“ mu vyskočí kontextové okno s inštrukciami zadanými v ponuke a zároveň je ponuka odoslaná na jeho e-mailovú adresu, resp. na adresu s ktorou sa prihlasuje do Facebooku.
Základné požiadavky na vytvorenie „ponuky“
- facebooková stránka s minimálne 50 likes
- obrázok
- veľkosť 1 200 x 628 px
- pomer 1.9:1
- menej ako 20% textu
- texty
- názov ponuky = 25 znakov
- text v ponuke = 90 znakov
Ako vytvoriť „ponuku“
Na lište, kde prídávate príspevok, zvoľte typ príspevku „ponuka“ označený zelenou ikonou.

- Vyplňte polia – Názov a Popis. Zadajte výstižné a trefné pomenovanie ponuky a popis ponuky. Počet znakov je limitovaný.
- Nahrajte alebo vyberte vhodný obrázok pre vašu ponuku. Dodržiavajte rozmery a pravidlá definované pre túto ponuku.
- Zadajte dátum exspirácie ponuky
- Limit ponúk – môžete zadefinovať počet dostupných kupónov, alebo môžete ponuku nechať bez limitu
- Viac možností – v tejto časti viete pridať:
- Deň spustenia ponuky
- Stránku, kde si môžu zákazníci kupón uplatniť
- Online promo kód
- Podmienky kampane
- Stlačte „Vytvoriť ponuku“

Ponuka sa zobrazí na časovej osi vašej facebookovej stránky. Od tohto okamihu ju môžu zákazníci získavať, jednoduchým kliknutím na tlačítko „Získať ponuku“.

Ak zákazník klikne na tlačítko „získať ponuku“ vyskočí mu kontextové okno so zhrnutím ponuky, zároveň mu príde zhrnutie ponuky i na jeho e-mail. Zákazník má možnosť toto okno zavrieť alebo zdieľať.

Daný typ príspevku môžete podporiť aj platenou reklamou vo vašom reklamnom účte.
Tak neváhajte a vyskúšajte aj vy facebookovú novinku a profitujte!
Social Icons