Najdôležitejšia zmena v online marketingu, ktorú potrebujete urobiť v roku 2016
(e-mail marketing vs. marketingová automatizácia)
E-mail marketing dnešnej doby a budúcnosti potrebuje marketingovú automatizáciu, aby prežil. Rozposielanie klasických newslettrov s našou ponukou už na našich klientov nefunguje. Ľudia očakávajú vysoko relevantný, personalizovaný obsah v správnom čase. Čo to znamená pre marketérov?
Marketingová automatizácia v e-mail marketingu
- Automatizácia marketingu sú aktivity, ktoré prispôsobia náš odkaz nášmu cieľovému publiku. Jeho demografii, záujmom, zvyklostiam, preferenciám a súčasnej situácii. Dynamicky a automatizovane.
- V e-mail marketingu pritom nejde iba kozmetické prispôsobenie ako napr. personalizované oslovenie daného človeka a posielanie e-mailu v určitom čase.
- Ideme oveľa hlbšie. Podstatný je obsah. Prostredníctvom e-mail marketingovej automatizácie dynamicky prispôsobujeme, čo, kedy, komu a prečo pošleme. Komunikácia systémom 1:1.
Ako funguje marketingová automatizácia?
V prvom rade musíme poznať našich návštevníkov. Nie však na agregovanej úrovni (analytika, ktorú nám ponúkajú bežné web analytické nástroje ako napr. Google Analytics ).Potrebujeme vedieť preferencie a záujmy konkrétnych jednotlivých ľudí. Slúžia na to špecializované marketingové systémy ako napr. SALESmanago.
Čo ponúka marketingová automatizácia?
- Ste e-shop a zákazník navštívi stránky s rôznymi produktmi: mobilný telefón XY, laptop značky Z a tašky na laptopy, Nič však nekúpi.
- Máte ho vo svojom automatizovanom marketingovom systéme a ten mu následne automaticky pripraví a odošle e-mail s danými produktami a pripomenie mu napr. výhodné ceny, ak nakúpi do 1 dňa.
- Nebudeme mu posielať iba všeobecný newsletter so všetkými produktami, ktoré sme si my vybrali a myslíme si, že by teraz o ne ľudia mohli mať záujem.
Čo nám prináša takéto riešenie?
- Získavame vysokú relevantnosť našej komunikácie. Komunikujeme s konkrétnym človekom a hovoríme mu presne to, čo ho zaujíma a vtedy, kedy o to má záujem.
- Tým pádom ľudia viac naše e-maily čítajú, preklikávajú na náš web a samozrejme viac nakupujú. Zvyšujeme tak celkovú návratnosť investícií našich marketingových aktivít.
- Zároveň dostávame našu komunikáciu na úplne iný level a pritom šetríme náklady na pracovnú silu. Komunikujeme systémom 1:1 a plne automatizovane. Jednak by sme to manuálne ani nedokázali a jednak na celkovú komunikáciu nepotrebujeme toľko pracovníkov, ktorí sa môžu venovať iným veciam.
Chcete aj vy prepnúť na zmysluplný e-mail marketing? Rezervujte si bezplatnú úvodnú konzultáciu a zistite, ako by mohla marketingová automatizácia pomôcť práve vášmu biznisu.
Social Icons