Zdieľaj, lajkuj, vyhraj! .....Alebo nie?

0
Zdieľaj tento obrázok, lajkuj tento obrázok a vyhraj! Takéto i podobné „slogany“ na nás kričia z facebookových stránok denno-denne. A my, vo viere, že už aj na nás by sa konečne mohlo usmiať šťastie v podobe nového iPhonu či šiat, ktoré by sme si pre ich hriešnu cenu pravdepodobne nikdy nekúpili, preto poslušne zdieľame, lajkujeme všetko možné i nemožné. A?...nevyhrávame.

Kde sa stala chyba? Prečo je tomu tak? Odpoveď je jednoduchá. Väčšina súťaží takéhoto typu je neplatných, respektíve porušujú pravidlá facebooku. Tie voľakedy bývali prísnejšie, no postupne ich táto sociálna sieť zmierňuje. No aj tak by sa ale súťaže na facebooku stále mali držať zásad. Akých, to si prezradíme nižšie.


Takto sa to nerobí

Poďme teda po poriadku. Chcete vytvoriť súťaž na facebooku a zároveň chcete, aby sa do súťaže zapojilo čo najviac ľudí. V žiadnom prípade nevyzývajte fanúšikov, aby príspevok zdieľali. Toto pravidlo Facebook nepovoľuje, no aj napriek tomu takýchto súťaží denne na sociálnej sieti pribúda.

Nežiadajte tiež fanúšikov, aby v príspevku, či na fotke označovali svojich priateľov.

Výzvu „Páči sa mi to“ môžete využiť ako hlasovací mechanizmus. Napríklad, ak bude súťaž spočívať vo verejnom vybratí najkrajšej fotky, môžete výhernú fotografiu vybrať na základe najväčšieho počtu lajkov.



Pri vytváraní súťaže tiež musíte zverejniť všeobecné pravidlá súťaže a povinné vyhlásenie o tom, že Facebook nemá nič spoločné s vašou súťažou. Takisto musíte získať súhlas od súťažiacich, že Facebook voči nim nemá žiadne záväzky.

Nemôžete od fanúšikov žiadať, aby pre účasť v súťaži zdieľali vašu FB stránku, označili seba i priateľov v príspevku či vo fotografii či zdieľali príspevok na nástenke ich priateľov.

Vyzývať ľudí štýlom „zdieľaj a vyhraj“ či „daj like a zdieľaj, zdieľaj a komentuj,“ je jednoducho nesprávne.

Nasledujúci príklad ukazuje, ako facebooková súťaž nemá vyzerať.



Komentovať, komentovať a ešte raz komentovať

Aby sme však nepísali len o tom, čo všetko sa nesmie, dáme vám, naopak, ukážku toho, čo môžete. Na to, aby sa do súťaže fanúšikovia zapojili, môžete od nich žiadať, aby:

  • príspevok „lajkli“ (označili „páči sa mi to“),
  • komentovali príspevok (najlepšie s odpoveďami na otázku, ktorú pri súťaži uvediete),
  • pridali príspevok na vašu stránku,
  • lajkovali príspevky (alebo fotky) o ktorých sa hlasuje,
  • poslali vám správu cez FB.

Tu sú príklady, ako na to:




Veríme, že sa vám aj vďaka nášmu blogu podarilo získať aký-taký prehľad, ako to tu na Facebooku so súťažami funguje a tiež veríme, že sme vás od súťaženia neodradili. Stačí len rozpoznať, čo je a čo nie je fér. Tak, veľa šťastia pri súťažení či pri vytváraní súťaží! 😊

Ak by ste predsa len náhodou potrebovali pomoc pri vytváraní facebookovej súťaže, pokojne sa na nás obráťte a my vám s radosťou pomôžeme a radi zodpovieme všetky vaše otázky.