Či už inzerujete pomocou obsahovej alebo vyhľadávacej siete, online reklama má v marketingu svoje opodstatnené miesto. Ako sa však svet online prostredia mení a rastie, rastú tým aj ďalšie možnosti inzerovania. Jednou z nich je napríklad inzerovanie prostredníctvom profesionálnej siete LinkedIn.
LinkedIn okrem toho, že združuje ľudí hľadajúcich prácu, zamestnancov, zamestnávateľov a firmy po celom svete sa tiež orientuje na biznis užívateľov a odborníkov z mnohých oblastí a preto je tiež vhodným miestom pre rast vášho biznisu. Tak prečo o vás nedať vedieť aj ostatným a získať nových obchodných partnerov či dokonca nových zákazníkov?
Vytvorte si testovaciu kampaň
Predtým, než sa pustíte do inzercie na LinkedIn, musíte mať jasno v tom, čo chcete vašou reklamou na dosiahnuť, kto je vaša cieľová skupina a akú často si môžete dovoliť utratiť na prvú testovaciu reklamnú kampaň. Je preto dobré, aby ste mali pre porovnanie predstavu, koľko vás stojí inzercia na Facebooku alebo na Google AdWords.LinkedIn má svoj vlastný PPC systém, ktorý sa v podstate od oboch online nástrojov až tak nelíši. Inzerent tu ponúka maximálnu cenu za klik (CPC) alebo za tisíc zobrazení (CTZ). Jeden detail však inzerentov môže spočiatku prekvapiť. Tým je cena za klik, ktorá je v porovnaní s Google AdWords a s Facebookom vyššia. Priemerná cena za klik je 2 eurá, denný rozpočet sa odporúča stanoviť na najmenej 10 eur.
Inzerent má možnosť vytvoriť reklamnú jednotku, ktorá sa skladá z obrázku, nadpisu, textu inzerátu a URL adresy, kam má reklama smerovať. Reklama môže smerovať priamo na webovú stránku, na firemný alebo osobný profil na LinkedIn.
Správca reklám na LinkedIn je podobný tomu na Facebooku. V porovnaní s ním je tu však možné účinne cieliť publikum podľa profesie, zručností, kategórii firiem, veľkosti jednotlivých firiem či dokonca priamo cieliť na osobu podľa jej postavenia vo firme a mnoho ďalších, pokiaľ ich, samozrejme, užívateľ pri vytváraní si svojho profilu, poskytol. Ak áno, reklama sa mu zobrazí.
Základné typy reklamných kampaní na LinkedIn
Inzerent má možnosť vytvoriť reklamnú jednotku, ktorá sa skladá z obrázku, nadpisu, textu inzerátu a URL adresy, kam má reklama smerovať. Reklama môže smerovať priamo na webovú stránku, na firemný alebo osobný profil na LinkedIn.Pre inzerciu na LinkedIn je nutné založiť firemný profil tak, aby bol správne nastavený a vyhľadateľný. Tam môže firma okrem vlastných príspevkov s obrázkami a videami ukladať tiež prezentácie z úložiska SlideShare.
Na LinkedIn si môžete vytvoriť dva typy reklamy:
• Textové reklamy
• Sponzorované príspevky
Oba typy reklamy môžu priviesť zákazníka na vaše firemné stránky na LinkedIn alebo na web vašej firmy. Rozdiel je v ich vytváraní a v tom, kde sa zobrazujú.
Kampaň so sponzorovanými príspevkami na LinkedIn – jedná sa o príspevok, ktorý sa rozhodnete propagovať iba u určitej cieľovej skupiny, ktorá ho uvidí v novinkách.
Kampaň s textovými reklamami na LinkedIn – jedná sa o textovú reklamu, ktorá sa bude objavovať na LinkedIn mimo noviniek, napríklad v pravom stĺpci alebo v priestore okolo menu.
Ak už máte nejaké príspevky na svojej firemnej stránke publikované alebo ste si ich pripravili, LinkedIn vám ponúkne možnosť (znovu) propagovať niektorý z týchto príspevkov.
Dôležité je, že je možné vytvoriť viacero variant reklám/sponzorovaných príspevkov a testovať, ktorá bude účinnejšia. Testovať môžete rôzne varianty textu sponzorovaného príspevku aj jeho sprievodného obrázka. Odporúčaná veľkosť obrázku sponzorovaného príspevku je 1200 x 627 pixelov.
Kde sa reklama na LinkedIn zobrazí?
V rámci sociálnej siete LinkedIn sa reklama môže zobraziť na niekoľkých miestach:1. Na profile LinkedIn člena
2. Na hlavnej stránke LinkedIn
3. Vo výsledkoch interného vyhľadávania LinkedIn
4. V schránke užívateľa, kde sa zobrazujú správy a pozvánky k prepojeniu od ostatných členov LinkedIn
5. V skupinách, kde sa členovia LinkedIn združujú
Ako vyhodnotiť tieto kampane?
Zvoľte si KPI (Kľúčové ukazovatele výkonnosti) a merajte ich, rovnako ako ďalšie metriky. Starať sa o profil na LinkedIn je nákladná záležitosť, musíte tak vždy vedieť, či sa vám táto činnosti vyplatí.LinkedIn ponúka analytické nástroje, ktoré môžete kombinovať s už používanými. Zo znalosti takýchto dát tak môžete zistiť, čo funguje a čo nie. Umožní vám tak zmeniť stratégie pri snahe o dosahovaní stanovených cieľov.
Social Icons