V 2. časti si povieme o optimalizácii štruktúry samotnej kampane a jej členenie na reklamné skupiny.
Cieľom tohto seriálu článkov je pomôcť zefektívniť vaše kampane a zmeniť váš AdWords zo "žráča peňazí" na efektívne fungujúci online reklamný nástroj.
Štruktúra účtu a štruktúra kampaní
Dajte si záležať na príprave kampaní. Čim viac popracujete na podrobnej štruktúre a rozdelení jednotlivých tém a podtém do reklamných kampaní a reklamných skupín, tým ľahšie a efektívnejšie sa vám budú dať v budúcnosti kampane optimalizovať a spravovať.
Príklad:
Vyhľadávacia kampaň: Odporúčame postupovať podľa štruktúry vášho webu. Ste výrobca drevených hračiek a ponúkate drevené koníky, drevené kočíky a drevené bábiky. Okrem toho ponúkate aj drevený záhradný nábytok. Kampane môžete štrukturovať napr. nasledovne:
Kampaň
Drevené hračky
Drevený záhradný nábytok
Drevené hračky
Drevený záhradný nábytok
Reklamná skupina
Drevené bábiky
Drevené koníky
Drevené kočíky
Drevené záhradné stoly
Drevené záhradné stoličky
Drevené bábiky
Drevené koníky
Drevené kočíky
Drevené záhradné stoly
Drevené záhradné stoličky
- Cieľom je, aby sme mali každú kampaň čo najpodrobnejšie štrukturovanú a mohli tak prispôsobiť vyhľadávaným výrazom ľudí naše kľúčové slová a reklamy.
- Získame tak kampane, ktoré sa nám budú dať jednoduchšie spravovať, budeme mať vyššiu kontrolu nad výdavkami a hlavne budú relevantnejšie pre našich návštevníkov = budú nám fungovať efektivnejšie.
- Vyššie uvedený príklad je pre vyhľadávaciu kampaň. Avšak pri obsahových kampaniach plati podobný princíp: snažiť sa reklamné skupiny a kampane postaviť okolo čo najšpecifickejšej a najrelevantnejšej témy. Vtedy cielime efektívne = prinášame na náš web relevantnú návštevnosť.
Zhrnutie:
Dajte si záležať na príprave kampane a rozpracujte každú súvisiacu tému do menších podtém. Môžete sa inšpirovať napr. štruktúrou vášho webu / vášho produktového portfólia, ktoré propagujete. Zabezpečíte si tak relevantné kampane a relevantnú návštevnosť vašich stránok.
Čo ďalej? Zaujal vás tento článok?
- Nenechajte si to iba pre seba a zdieľajte článok so svojimi známymi.
- Podporte nás +1, like-om, alebo tweetom o nás.
- Prihláste sa do nášho e-mail listu a na ďalšie články vás vždy upozorníme e-mailom.
- Navštívte nás znova a prečítajte si ďalší článok tohto seriálu.
Tešíme sa na Vás
Využívate Google AdWords efektívne, alebo Vám iba míňa veľa peňazí?
Social Icons