Už aj na Slovensku sa dá využiť služba regionálneho cielenia v Google AdWords
Netešme sa ale predčasne!
Hoci Google pre pár týždňami spustil možnosť cieliť v kampaniach Google AdWords už aj na Slovensku kraje a mestá, stále to má od dokonalosti ďaleko.
Problém nie je ani tak v samotnej službe AdWords, ako v IP adresse, ktorú máte pridelenú od svojho providera.
Ako je to v praxi?
V nastaveniach kampane si môžete zvoliť kraj, či mesto, viď obrázok s Banskou Bystricou.
Takže po tento krok super. Probém nastane následne. Kampaň bude mať veľmi málo, resp. žiadne zobrazenia. Hoci tu vidíme predpokladaný dosah, v reále kampane nedosiahli skoro žiadne zobrazenia. Testovali sme to napr. na kampaniach s cielením na Banskú Bystricu, postupne sme zväčšovali oblasť, až sme opäť skončili na cielení na celú SR, aby mala kampaň nejaký zásah.
Problém je stále v IP
![]() |
Pevná IP |
![]() |
Mobilná IP |
Pevný internet
Hoci Google službu v AdWords sprístupnil, nedá sa zatiaľ reálne využívať. Ani sa nebude dať, pokiaľ provideri internetu nebudú pripisovať IP adresy podľa reálnej pozície. Napr. práve teraz sa nachádzam v Novej Bani a moju IP adresu mi stále ukazuje Bratislavskú.
Mobilný internet
Na mobiloch rovnako žiadna sláva. Aj tu mi O2 stále ukazuje polohu Bratislava.
Cielenie v AdWords
- AdWords pre cielenie využíva primárne IP adresy.
- Ak sú v danej oblasti problémy s ich určením, využíva ďalšie signály, ako napr. cielenie podľa zámeru užívateľa (napr. ak vo vyhľadávanom výraze použili názov želanej lokality).
- Zacielenie pomocou fyzickej polohy sa dá využiť pri mobilných zariadeniach vyššej kategórie (smart phones), na ktorých je povolená funkcia moja poloha.
Cielenie cez funkciu Moja poloha

Takýmto spôsobom teda Google vie identifikovať, kde sa nachádzame. Už iba presvedčiť naše cieľové publikum, aby zdieľalo svoju polohou...
Aké je teda odporúčanie?
Testujte, testujte a testujte. Metódy, ktoré sa využívali doposiaľ ako:- zacielenie na širšiu oblasť
- vo vyhľadávacích kampaniach, ak sa dá, použiť lokalitu, mesto...
- resp. využívať vylučovanie irelevantných lokalít
- cielenie na regionálne weby
- obsahové cielenie na weby, články obsahujúce názvy miest, lokalít...
- + samozrejme testovať novú funkciu vybratej lokality v AdWords.
Neberte to však ako 100% cielenie. Pokiaľ sa to nezmení od podstaty, t.j. správne prideľovanie IP adries, nedá sa presnejšie cieliť.
Social Icons