Reklama v mobilných aplikáciách. Áno či NIE?

0



Mobilné aplikácie predstavujú neodmysliteľnú súčasť každého smartfónu. Ich používanie je na dennej báze, nakoľko si ich užívateľ inštaluje za účelom zjednodušenia svojich povinností či spríjemnenie voľného času. 
Mnohé mobilné aplikácie sú zapojené do systému AdMob a teda umožňujú počas doby ich spustenia zobrazovať reklamu inzerentov Google Adwords. Tí zas spätne vedia cez mobilné aplikácie oslovovať prostredníctvom reklamy svojich zákazníkov.

Výsledky platených reklám zobrazených v mobilných aplikáciách
Účinok zobrazovania reklám priamo v aplikáciách nie je vždy pozitívny, i keď to tak na prvý pohľad vyzerá. Úspešnosť kliknutí na reklamy v mobilných aplikáciách je ďaleko lepšia ako pri klasických weboch, cena za kliknutie na reklamu v aplikácii je nízka.

Kde aj ale háčik?
Aj Vám už nečakane vyskočila reklama v niektorej appke? Tiež ste na reklamu neúmyselne klikli? A taktiež ste počas presmerovávania na web inzerenta obratom stláčali tlačítko „späť“? Tak to sa stáva mnohým z nás.
Napriek tomu, že z reklamy okamžite odídete, inzerent za vaše kliknutie samozrejme platí.
Rozdiel možno zaznamenať aj v Analytics. Ten totiž pracuje s reláciami (počet ľudí, ktorí reálne prišli na web a aspoň krátky moment na ňom zotrvali), kým Adwords pracuje s  kliknutiami na reklamu (bez ohľadu na čase strávenom na stránke)
Ak máme reklamu cielenú aj na mobilné aplikácie, v štatistikách často dochádza k výrazným rozdielom v počte kliknutí a relácií. Kým inzerentovi zaznamená napr. 100 kliknutí v Adwords, v Analytics je len 30 relácii. To znamená, že web mal z reklamy Adwords len 30 relevantných kliknutí, pričom inzerent zaplatil za 100.

Riešenie:
Tým najlepším spôsobom je vylúčiť zobrazovanie reklám v mobilných aplikáciách.
  1. Vo vybranej kampani klikneme na kartu Obsahová sieť a vyberieme Umiestnenia.
  2. V spodnej časti zvolíme možnosť +Vylúčenia umiestnení kampane.
  3. Vylúčime umiestnenie adsenseformobileapps.com

Aby sme predišli obdobným zobrazovaniam reklám napr. v rámci hier či neplatných stránok, vylúčiť môžeme aj kategórie stránok.
  1. V ponuke +Vylúčenia zvolíme Možnosti kategórii stránok.
  2. Z typov umiestnení vylúčime Chybové stránky a V hre.

Odporúčanie Zeleného psa:
S cieľom predchádzať irelevantným kliknutiam odporúčame vylúčiť zobrazovanie reklám na mobilných aplikáciach predovšetkým webom, ktorým ide o budovanie pozitívneho imidžu. Odporúčame zobrazovať reklamy radšej na prestížnejších weboch, kde je síce cena za kliknutie / zhliadnutie vyššia, no návštevnosť bude relevantná, nakoľko pôjde o ľudí, ktorí majú reálny záujem si Vašu ponuku pozrieť.
Ak budete pri vylučovaní umiestení reklám v mobilných aplikáciach potrebovať pomôcť, ozvite sa. Radi Vám pomôžeme vyriešiť aj Váš problém.