Koniec zobrazovaniu reklám v pravom stĺpci vo vyhľadávaní Google

0
Google mení spôsob zobrazovania platených reklám vo vyhľadávaní. Od soboty 20.2.2016 sa už nestretneme s reklamou Google Adwords napravo vedľa výsledkov vyhľadávania. 

Google oficiálne potvrdil zrušenie pravého reklamného stĺpca vo vyhľadávaní

Dlhé roky sme sa stretávali so základnou schémou vo vyhľadávaní Google. Top 3 pozície vo výsledkoch vyhľadávania boli reklamné, nasledovali neplatené výsledky a vpravo bolo umiestnených ďalších, max. 8 platených inzerátov.

Čo sa zmenilo?


Po niekoľko ročnom testovaní Googlom sa mení štruktúra zobrazovania platených reklám.
  • Reklamy z pravej strany zmizli úplne. 
  • Platené odkazy zostali v hornej časti, avšak k 3 inzerátom pribudol ešte jeden. Túto TOP štvorku reklám označuje Google ako “highly commercial queries”
  • Ďalšie tri reklamy sú v spodnej časti výsledkov vyhľadávania.

Pravá strana vo výsledkoch vyhľadávania nezostane vždy prázdna. Naďalej sa tu budú zobrazovať:
  • produktové reklamy (PLA) – ktoré žiaľ na Slovensku ešte nefungujú,
  • knowlegde graph – doplnkové informácie k vyhľadávaným výrazom.



Mnohí si tento model zobrazovania platených príspevkov vo výsledkoch vyhľadávania v Google všimli už dávnejšie pred oficiálnym spustením. Samotný prechod na novú štruktúru si vyžadoval testovanie aj v praxi, ktoré začalo už v roku 2010, no viditeľné aj na Slovensku bolo posledné mesiace.

Google zároveň potvrdil, že táto zmena je zavedená vo všetkých vyhľadávaniach a vo všetkých jazykoch po celom svete.

Ako môžu vyzerať výsledky vyhľadávania?