Google mení spôsob zobrazovania platených reklám vo vyhľadávaní. Od soboty 20.2.2016 sa už nestretneme s reklamou Google Adwords napravo vedľa výsledkov vyhľadávania.
Google oficiálne potvrdil zrušenie pravého reklamného stĺpca vo vyhľadávaní
Dlhé roky sme sa stretávali so základnou schémou vo vyhľadávaní Google. Top 3 pozície vo výsledkoch vyhľadávania boli reklamné, nasledovali neplatené výsledky a vpravo bolo umiestnených ďalších, max. 8 platených inzerátov.
Čo sa zmenilo?

- Reklamy z pravej strany zmizli úplne.
- Platené odkazy zostali v hornej časti, avšak k 3 inzerátom pribudol ešte jeden. Túto TOP štvorku reklám označuje Google ako “highly commercial queries”.
- Ďalšie tri reklamy sú v spodnej časti výsledkov vyhľadávania.
Pravá strana vo výsledkoch vyhľadávania nezostane vždy prázdna. Naďalej sa tu budú zobrazovať:
- produktové reklamy (PLA) – ktoré žiaľ na Slovensku ešte nefungujú,
- knowlegde graph – doplnkové informácie k vyhľadávaným výrazom.
Mnohí si tento model zobrazovania platených príspevkov vo výsledkoch vyhľadávania v Google všimli už dávnejšie pred oficiálnym spustením. Samotný prechod na novú štruktúru si vyžadoval testovanie aj v praxi, ktoré začalo už v roku 2010, no viditeľné aj na Slovensku bolo posledné mesiace.
Google zároveň potvrdil, že táto zmena je zavedená vo všetkých vyhľadávaniach a vo všetkých jazykoch po celom svete.
Ako môžu vyzerať výsledky vyhľadávania?

Social Icons