Facebook reklama - typ Canvas

0
Facebook vo februári globálne spustil nový typ reklamy Canvas. Postupne bude prístupný všetkým facebookovým stránkam. Ide o novú reklamu, ktorú je možné cieliť len na mobily a tablety. Ide v podstate o vytvorenie cieľovej stránky (landing page) pre reklamy na mobilnom faceboku. Vďaka tejto novej reklame môžeme rozpovedať nejaký príbeh, predstaviť špeciálnu ponuku a podobne. Veríme, že predstavenie základných požiadaviek a možností Canvas editora vám pomôže v nastavení reklám a prispeje k zvýšenému počtu konverzií.

Canvas začíname


Najskôr je potrebné vytvoriť Canvas “stránku” v Canvas editore priamo na vašej facebookovej stránke v “Nástroji príspevkov”.
  • Editor na princípe WYSIWYG
  • Možné zadať texty, tlačítka, fotky, videá
  • Limitované možnosti formátovania
  • Po vytvorení je potrebné “stránku” uložiť
  • Vygeneruje sa Canvas link 
Daný link je možné použiť do reklamy typu - “kliknutia na web”.

Facebook reklama – kliknutia na web – Canvas

Náhľad:

Možnosti Canvas editora 

1. Hlavička – Logo

Obrázok požiadavky:
  • 66 px (maximálna výška) x 882 px
  • Transparentné .png

Hlavička ostáva pripnutá na vrchu obrazovky.

2. Obrázky

Môžeme použiť 3 typy obrázkov:
  • Obrázok na celú obrazovku
  • Obrázok na prispôsobovanie otáčania obrazovky
  • Obrázky typu „kolotoč“



Obrázok - požiadavky a možnosti:
  • 1 080 px x 1 920 px
  • Je možné použiť aj väčšie obrázky pri výbere možnosti obrázka na otáčanie obrazovky
  • .png, .jpg
  • Maximálne 20 obrázkov môže byť použitých v Canvas
  • Maximálne 10 obrázkov v 1 „kolotoči“ obrázkov

3. Textový blok


 
Texty - požiadavky a možnosti:
  • Maximálne 500 znakov
  • Veľkosť písma: 6-72b.
  • Farba písma: #rrggbb
  • Štýlovanie: tučné, šikmé, podčiarknutie (uplatňuje sa na celý blok, nie na jednotlivé slová)
  • Zarovnanie: vľavo, vpravo, stred
  • Písmo: Serif alebo Sans Serif

4. Tlačítko

Máme k dispozícii 2 typy tlačidiel:
  • Plné
  • Orámované


Požiadavky a možnosti:
  • Výška maximálne 48 px s 48 px odsadením nad a pod
  • Text: 30 znakov maximálne
  • Písmo: Serf alebo Sans Serif

5. Video – Auto-Play


Požiadavky a možnosti:
  • Video: Minimálne rozlíšenie 720p
  • Orientácia: odporúčaná orientácia je na výšku, videá na šírku budú automaticky zmenené na zobrazenie na výšku, čo môže spôsobiť ich zmenšenie a pridanie čiernych okrajov
  • Dĺžka: môžete mať viac videí v Canvas, ale ich celková dĺžka nesmie presiahnuť 2 minúty
  • Formát: .mp4 alebo .mov
  • Thumbnail: Bude prvý obrázok videa

6. Produktový set



Požiadavky a možnosti:
  • Inzerent musí mať nastavený produktový katalóg
  • Canvas dynamicky zobrazuje produkty, ktoré majú najlepšiu výkonnosť, nie je možné zadefinovať pozície produktov na zobrazenie
  • Najviac 40 produktov môže byť zobrazených 

Možností je skutočne dosť a mobilných užívateľov Facebooku ešte viac. Takže my sme už začali a čo vy?

Obrázky zdroj: Facebook