Remarketing je aktuálne veľmi obľúbeným a zároveň efektívnymi marketingovým nástrojom, nakoľko sa reklamy zobrazujú len ľuďom, ktorí navštívili váš web alebo použili vašu mobilnú aplikáciu.
Zaujímavou funkciou, ktorú AdWords ponúka je tzv. Dynamický remarketing, kedy sa používateľom zobrazujú konkrétne produkty, ktoré si predtým v e-shope prezerali a teda o ne s najväčšou pravdepodobnosťou prejavili záujem. Takže nie je potrebné vytvárať desiatky či stovky bannerov na konkrétny tovar, ale o všetko sa automaticky postará AdWords.

Nastavenie dynamického remarketingu
Pred samotným vytvorením dynamických obsahových reklám je potrebné vložiť remarketingový kód s dynamickými parametrami na web a vytvoriť zdroj dát.1. Rozšírenie remarketingového kódu
V prípade, že na webe máte remarketingový kód Adwords, je potrebné rozšíriť ho o tri základné vlastné parametre.
Význam parametrov:
- ecomm_prodid: vďaka tomuto identifikátoru sa zobrazuje používateľovi v dynamickej reklame presne ten produkt, ktorý si prezeral.
- ecomm_pagetype: ide o typ stránky, ktorý si ľudia prezerali. Typom stránky musí byť niektorá z nasledujúcich hodnôt (a musí byť uvedená v angličtine) - product, home, searchresults, category, cart, purchase, other
- ecomm_totalvalue: celková hodnota resp. cena konkrétneho produktu s DPH na konkrétnej produktovej stránke. Na stránkach typu cart s viacerými produktmi je celkovou hodnotou súčet všetkých položiek.
Ďalšie informácie týkajúce sa dynamického remarketingu – vlastných parametrov, formátovania vlastných parametrov a častých chýb pri nastavovaní značky nájdete v Help centre Google Adwords.
Ak remarketingový kód zatiaľ nemáte, jeho konečná verzia vyzerá nasledovne:

Celý útržok kódu aj s dynamickými parametrami je potrebné vložiť na každú stránku webu a to priamo pred záverečnú značku /body.
2. Príprava produktového feedu
AdWords musí nejakým spôsobom získať informácie o vašich produktoch, aby ich potom mohol vkladať do inzerátov. K tomu mu poslúži produktový feed, ktorý by mal obsahovať všetky údaje o produktoch/službách ako názov, cena, URL produktu, URL obrázka, dostupnosť a podobne.Pri voľbe formátu feedu máte dve možnosti:
- Tabuľkový feed vo formáte CSV (alternatívne tsv, xls, xlsx) - Feed v tabuľkovom formáte CSV odporúčame skôr pre stránky so službami alebo pre stránky s pár produktmi. Je jednoduchší na vytvorenie, treba ho vygenerovať a do účtu nahrávať manuálne vždy, keď sa niečo zmení.
- Online XML feed (alternatívny tabuľkový feed), ktorý bude umiestnený priamo na webe. Tento feed sa nahrá do služby Google Merchant Center, ktorý je prepojený s účtom Adwords a pravidelne sa aktualizuje, čím je zabezpečená aktuálnosť všetkých položiek.Vytvorenie XML feedu pre Merchant Center odporúčame v prípade e-shopov (minimálne tých, kde sa často mení sortiment či ceny).
Základné atribúty v produktovom feede:

XML feed je možné vytvoriť vo viacerých formátoch. TU nájdete všetky dostupné formátové špecifikácie.
Stiahnite si prezentáciu k dynamickému remarketingu aj s útržkami kódov.
Stiahnuť TU
hidden_right_sidebar
Social Icons