
Úvodná stránka - Home page je najdôležitejšia
- Pri väčšine web stránok, či už ide o web portál, e-shop, alebo firemné informačné stránky, je úvodná stránka tou najnavštevovanejšou. Hoci v celkovom súčte návštev môžu ostatné stránky prinášať viac návštevníkov.
- Ľudia ju najčastejšie využívajú ako vstupnú bránu nášho webu a zároveň sa na ňu často vracajú aj v priebehu ich návštev.
Máme iba 1-3 sekundy na "oslnenie" návštevníkov
Ak im hneď počas úvodných sekúnd (1-3 sek.) jasno nepovieme, o čom to celé je a prečo by tam mali zostať, čo z toho budú mať, strácame ich a odchádzajú.Čo by mala úvodná stránka návštevníkom povedať?
- O čom to celé je.
- Musíme im to povedať 1 vetou, 1 krátkym výstižným sloganom a doplniť výstižnou grafikou.
- Čo on z toho bude mať.
- Ako mu náš web pomôže vyriešiť jeho problém. Áno, návštevníka nezaujímame my, ale jeho veci a problémy a ako mu s tým vieme pomôcť!
- Prečo by to mal riešiť s nami.
- Sme my tí praví, ktorí mu vedia vyriešiť jeho problém?Pri jeho presviedčaní nám pomôžu napríklad: referencie, prípadové štúdie, pozitívne hodnotenia našej práce...
- Koľko ho to bude stáť.
- Ak sme my tí praví z pohľadu riešenia jeho problému a kvality, sme pre neho vhodní aj z pohľadu ceny?
- Ak mu nedáme cenu hneď na našom webe (aspoň linku z úvodnej stránky), môže ísť ku konkurencii, ktorá ju na webe má. Ľudia sú jednak leniví a jednak nechcú čakať, kým im pošleme cenovú ponuku emailom.
- Čo ďalej, aké sú ďalšie kroky.
- Čo má urobiť, čo sa od neho očakáva. Tu musíme byť jasní a priamočiari. Musíme ho vyzvať, aby urobil to, čo od neho očakávame (výzva na akciu).
- Nemajme ružové okuliare, že to ľudia urobia sami od seba. Uveďme naše kontaktné informácie, dajme im možnosť kontaktovať nás rôznym spôsobom, ako im to najlepšie vyhovuje (telefón, online chat, sociálne médiá, formulár, e-mail...).
A to je celé
Dodržme týchto niekoľko krokov a náš návštevník sa bude na našom webe orientovať jednoducho a rýchlo a nájde presne to, načo tam prišiel.Tipy a ukážky správne pripravenej úvodnej stránky
Ďalej si ukážeme niekoľko príkladov, ako by správna úvodná stránka mala vyzerať.Vizuál je veľmi dôležitý.
Nezabúdajme, menej je viac a v súčasnom web dizajne to platí obzvlášť. Dôležité sú výstižné doplňujúce obrázky, krátke, výstižné a trefné slogany. Rôzne grafické navádzacie a oddeľovacie prvky, ikonky a pod.Chyby a pozitíva študentských projektov

Mali za úlohu začať podnikať na internete. Ide o dlhodobejší projekt. V rámci tohto semestra mali za úlohu pripraviť si hlavnú biznis ideu a k nej webovú stránku. A práve to som mal možnosť hodnotiť.
Prikladám niekoľko ukážok študentských prác a analýzy ich úvodných stránok webov s poukázaním na rôzne nedostatky v zmysle vyššie diskutovaných hlavných častí úvodných stránok.
Pozrite si analýzy úvodných stránok študentských projektov >>
Ako je na tom ten váš web a jeho úvodná stránka?
Potrebujete s tým pomôcť?
Ponúkame vám možnosť získať počas júna zdarma analýzu vstupnej stránky vášho webu.Nechajte nám vašu emailovú adresu a adresu vášho webu a my vám pošleme krátku analýzu vašej úvodnej v stránky s odporúčaniami na jej optimalizáciu.
Social Icons