Prehľad špecifikácií pre jednotlivé reklamy na Facebooku a Instagrame - texty a vizuál

0
Facebook nám poskytuje niekoľko možností platených reklám v závislosti od nášho marketingového cieľa. Každý typ reklamy má však svoje špecifiká, či už z pohľadu textov alebo vizuálov či videí. Strácate sa v nich aj vy? V tomto článku vám poskytneme prehľad špecifikácií pre jednotlivé typy reklám so zameraním na texty a vizuály.

Texty a vizuál

Facebook je dynamicky sa meniaca sociálna sieť, ktorá neustále inovuje a prináša mnoho noviniek i v oblasti platených reklám. Typy reklám neustále pribúdajú a s nimi aj väčšie množstvo údajov ohľadom obmedzení, parametrov či iných špecifikácií, ktoré si treba držať na pamäti.
Častokrát, najmä u väčších spoločností, grafiku pre platené reklamy pripravuje niekto iný, ako samotný správca reklám. To isté platí i pre texty. Vtedy je potrebné dodať špecifikáciu pre danú reklamu vopred, čo môže byť v súčasnej dobe dosť náročné, keďže portfólio reklám na Facebooku sa neustále rozširuje.
Samozrejme nemôžme zabudnúť i na Instagram, ktorý je už neoddeliteľnou súčasťou Facebooku.
Momentálne máme k dispozícii nasledovné typy reklám:

V prehľadných tabuľkách nájdete základné špecifikácie pre väčšinu z nich. Rozmery vizuálu sú uvedené v pixloch (px) a pri textoch je vyčíslený počet znakov (vrátane medzier).

Pri jednotlivých typoch reklám nájdete aj umiestnenia, ktoré je možné zvoliť v rámci daného typu reklamy. Facebook v súčasnosti poskytuje 4 typy umiestnení:
  • Novinky PC (News feed)
  • Novinky mobil
  • Pravý stĺpec
  • Instagram


1. Kliknutia na web

Typ reklamyRozmery vizuáluNadpisTextPopisUmiestnenia
Facebook link1 200 x 6282590500*Novinky PC, mobil, pravý stĺpec
Instagram link1 080 x 1 080-125-
Facebook Carousel600 x 6004090500*Novinky PC, mobil, pravý stĺpec
Instagram Carousel1 080 x 1 080-125-
Facebook Canvas1 200 x 6284590-Novinky mobil

 

Viac o reklame Canvas nájdete v našom článku - Facebook reklama-typ Canvas.

 

2. Zvýšenie počtu konverzií na vašej webovej stránke

Typ reklamyRozmery vizuáluNadpisTextPopisUmiestnenia
Facebook link1 200 x 6282590500*Novinky PC, mobil, pravý stĺpec
Instagram link1 080 x 1 080-125-
Facebook Carousel600 x 6004090500*Novinky PC, mobil, pravý stĺpec
Instagram Carousel1 080 x 1 080-125-
Facebook Canvas1 200 x 6284590-Novinky mobil

 

3. Podporené príspevky na stránke

Typ reklamyRozmery
Novinky
Rozmery
Pravý stĺpec
NadpisTextPopisUmiestnenia
Facebook foto1 200 x 900254 x 133-90-Novinky PC, mobil, pravý stĺpec
Facebook text---500-Novinky PC, mobil
Instagram1 080 x 1 080

125

 

4. Reklama „Páči sa mi to“

Typ reklamyRozmery vizuáluNadpisTextPopisUmiestnenia
Facebook1 200 x 4442590-Novinky PC, mobil, pravý stĺpec

 

5. Lokálna vnímavosť

Typ reklamyRozmery vizuáluNadpisTextPopisUmiestnenia
Facebook1 200 x 6282590500*Novinky PC, mobil

 

6. Podporené udalosti

Typ reklamyRozmery vizuáluNadpisTextPopisUmiestnenia
Facebook1 200 x 6282590500*Novinky PC, mobil, pravý stĺpec

 

7. Využitie ponúk (Offer claim)

Typ reklamyRozmery vizuáluNadpisTextPopis
v podmienkach
Umiestnenia
Facebook1 200 x 6282590900Novinky PC, mobil, pravý stĺpec


Viac o reklame typu „Ponuka“ nájdete v našom článku – Facebook príspevok - typ Ponuka.

 

8. Generovanie potenciálnych zákazníkov

Typ reklamyRozmery vizuáluNadpisTextPopisUmiestnenia
Facebook1 200 x 6282590-Novinky PC, mobil

V ďalšom blogu Vám prinesieme prehľad reklám aplikácií a možnosti využitia videa v reklamách.



___________
*500 znakov sa zobrazí len v reklame v Novinkách na PC, reklama v Novinkách na mobilných zariadeniach zobrazí maximálne 110 znakov a reklama v pravom stĺpci tento text nezobrazí vôbec.