Pred samotným vytvorením kampane je dôležité premyslieť si svoje ciele. Chcete, aby Vás ľudia našli pri vyhľadávaní v googli? Alebo chcete budovať brand prostredníctvom obsahovej siete a bannerov? Či chcete upútať videoreklamou na Youtube?
Kampaní je skutočne veľa. Preto vám prinášame tento základný prehľad. Postupne si priblížime jednotlivé kampane podrobnejšie, nakoľko každá ponúka mnoho užitočných nástrojov a funkcií.
Reklamné kampane Google Adwords
1. Iba Vyhľadávacia sieť
Umožňujú zobrazovať reklamy ľuďom, ktorí hľadajú vo vyhľadávacej sieti Google. Reklamy sa priraďujú k stránkam s výsledkami vyhľadávania na základe zadefinovaných kľúčových slov.- Štandardné - textové reklamy, ktoré sa zobrazujú vo výsledkoch vyhľadávania Google a sú zacielené na kľúčové slová. Z pohľadu funkcií je však obmedzená len na tie základné.
- Všetky funkcie – obdobný typ kampane ako predošlá, avšak ponúka mnoho dodatočných funkcií ako rozšírenia textových reklám, vylúčenie IP adries, remarketingové zoznamy pre reklamy vo vyhľadávaní.
- Inštalácie mobilnej aplikácie - reklamy, ktoré ľudí vyzývajú, aby si stiahli vašu aplikáciu.
- Interakcia s mobilnou aplikáciou - reklamy, ktoré povzbudzujú k akciám v rámci aplikácie
- Dynamické reklamy vo vyhľadávaní - reklamy zacielené na základe obsahu webových stránok
- Iba na volanie - reklamy, ktoré podnecujú ľudí, aby vám zavolali do firmy
2. Iba Obsahová sieť
Reklamy sa priraďujú k webovým stránkam alebo mobilným aplikáciám s obsahom súvisiacim s vašou firmou alebo záujmami vašich zákazníkov. Reklamy možno cieliť 2 spôsobmi:Bez marketingového cieľa – ponúka všetky dostupné funkcie a možnosti
Marketingové ciele – pre danú kampaň sú k dispozícii len funkcie a možnosti, ktoré sú relevantné pre vaše ciele. K dispozícii sú nasledovné:
- Budovanie povedomia
- Zobrazenie reklamy
- Ovplyvňovanie rozhodovania
- Interakcia s obsahom
- Návšteva webových stránok
- Dosahovanie akcie
- Nákup na webových stránkach (zahŕňa remarketing)
- Vykonanie akcie na vašom webe (napríklad vyplnenie formulára)
- Zavolanie do vašej firmy
- Návšteva firmy
- Inštalácia mobilnej aplikácie
- Interakcia s mobilnou aplikáciou
3. Vyhľadávacia sieť s optimalizovanou Obsahovou sieťou
Reklamy sa môžu zobraziť, keď ľudia vo vyhľadávaní Google hľadajú výrazy, ktoré sa zhodujú s vašimi kľúčovými slovami. Zároveň môžu sa zobrazovať aj na relevantných stránkach na internete v rámci Obsahovej siete Google.- Štandardná kampaň - textové reklamy zacielené len na základe kľúčových slov
- Všetky funkcie – textové reklamy cielené okrem kľúčových slov aj na umiestnenie, remarketingové zoznamy pre vyhľadávaciu sieť či kategórie stránok
4. Nákupy
Reklamy, ktoré propagujú produkty z vášho eShopu prostredníctvom zo služby Google Merchant Center. Na Slovensku je zatiaľ táto kampaň nedostupná.5. Video
- Štandardné – reklamy, ktoré sa spustia pred videom, s možnosťou preskočenia po 5 sekundách.
- Inštalácia mobilnej aplikácie – reklamy vyzývajúce ľudí, aby si nainštalovali vašu mobilnú aplikáciu
- Nákupy – reklamy vyzývajúce ľudí, aby si kúpili produkty uvedené v účte Google Merchant Center

Social Icons