Prehľad kampaní Google Adwords

0

Zviditeľniť biznis cez Google je skvelá príležitosť ako nájsť a osloviť vašich zákazníkov. V súčasnosti systém Google Adwords ponúka širokú škálu reklamných kampaní, vďaka ktorým sa viete so svojimi zákazníkmi spojiť.


Pred samotným vytvorením kampane je dôležité premyslieť si svoje ciele. Chcete, aby Vás ľudia našli pri vyhľadávaní v googli? Alebo chcete budovať brand prostredníctvom obsahovej siete a bannerov? Či chcete upútať videoreklamou na Youtube?
Kampaní je skutočne veľa. Preto vám prinášame tento základný prehľad. Postupne si priblížime jednotlivé kampane podrobnejšie, nakoľko každá ponúka mnoho užitočných nástrojov a funkcií.

Reklamné kampane Google Adwords


1. Iba Vyhľadávacia sieť

Umožňujú zobrazovať reklamy ľuďom, ktorí hľadajú vo vyhľadávacej sieti Google. Reklamy sa priraďujú k stránkam s výsledkami vyhľadávania na základe zadefinovaných kľúčových slov.
  • Štandardné - textové reklamy, ktoré sa zobrazujú vo výsledkoch vyhľadávania Google a sú zacielené na kľúčové slová. Z pohľadu funkcií je však obmedzená len na tie základné. 
  • Všetky funkcie – obdobný typ kampane ako predošlá, avšak ponúka mnoho dodatočných funkcií ako rozšírenia textových reklám, vylúčenie IP adries, remarketingové zoznamy pre reklamy vo vyhľadávaní. 
  • Inštalácie mobilnej aplikácie - reklamy, ktoré ľudí vyzývajú, aby si stiahli vašu aplikáciu. 
  • Interakcia s mobilnou aplikáciou - reklamy, ktoré povzbudzujú k akciám v rámci aplikácie 
  • Dynamické reklamy vo vyhľadávaní - reklamy zacielené na základe obsahu webových stránok 
  • Iba na volanie - reklamy, ktoré podnecujú ľudí, aby vám zavolali do firmy 

2. Iba Obsahová sieť

Reklamy sa priraďujú k webovým stránkam alebo mobilným aplikáciám s obsahom súvisiacim s vašou firmou alebo záujmami vašich zákazníkov. Reklamy možno cieliť 2 spôsobmi: 

Bez marketingového cieľa – ponúka všetky dostupné funkcie a možnosti
Marketingové ciele – pre danú kampaň sú k dispozícii len funkcie a možnosti, ktoré sú relevantné pre vaše ciele. K dispozícii sú nasledovné:
  • Budovanie povedomia 
    • Zobrazenie reklamy 
  • Ovplyvňovanie rozhodovania 
    • Interakcia s obsahom 
    • Návšteva webových stránok 
  • Dosahovanie akcie 
    • Nákup na webových stránkach (zahŕňa remarketing) 
    • Vykonanie akcie na vašom webe (napríklad vyplnenie formulára) 
    • Zavolanie do vašej firmy 
    • Návšteva firmy 
    • Inštalácia mobilnej aplikácie 
    • Interakcia s mobilnou aplikáciou 



3. Vyhľadávacia sieť s optimalizovanou Obsahovou sieťou

Reklamy sa môžu zobraziť, keď ľudia vo vyhľadávaní Google hľadajú výrazy, ktoré sa zhodujú s vašimi kľúčovými slovami. Zároveň môžu sa zobrazovať aj na relevantných stránkach na internete v rámci Obsahovej siete Google.
  • Štandardná kampaň - textové reklamy zacielené len na základe kľúčových slov 
  • Všetky funkcie – textové reklamy cielené okrem kľúčových slov aj na umiestnenie, remarketingové zoznamy pre vyhľadávaciu sieť či kategórie stránok 

4. Nákupy

Reklamy, ktoré propagujú produkty z vášho eShopu prostredníctvom zo služby Google Merchant Center. Na Slovensku je zatiaľ táto kampaň nedostupná.


5. Video

  • Štandardné – reklamy, ktoré sa spustia pred videom, s možnosťou preskočenia po 5 sekundách. 
  • Inštalácia mobilnej aplikácie – reklamy vyzývajúce ľudí, aby si nainštalovali vašu mobilnú aplikáciu 
  • Nákupy – reklamy vyzývajúce ľudí, aby si kúpili produkty uvedené v účte Google Merchant Center 


6. Univerzálna kampaň propagujúca aplikáciu

Umožňuje propagovať vašu aplikáciu pre Android v službách Vyhľadávanie Google, Play, YouTube a v ďalších aplikáciách v Obsahovej sieti.