Reklamy vo vyhľadávaní Google

0

Kampane typu Iba vyhľadávacia sieť patria k najbežnejšie používaným. Ide o textové reklamy, ktoré sa zobrazujú nad, resp. pod organickými výsledkami vyhľadávania v Google.
Kým ešte prednedávnom sme mali pri kampaniach cielených na vyhľadávaciu sieť možnosť vytvorenia iba základnej textovej reklamy, ktorá obsahovala nadpis a dva popisné riadky, aktuálne sa jej možnosti ďaleko zlepšili. Začnime ale postupne....

Podtypy kampaní vo vyhľadávacej sieti

Môžeme ich rozdeliť do 2 skupín, kde obe umožňujú zobraziť textové reklamy na základe zacielených kľúčových slov.
  1. Štandardné - možno hovoriť o kampani, ktorá ponúka len základné funkcie (napr. geografické a jazykové cielenie, nastavenie cenových ponúk pre kľúčové slová). Aktuálne však odporúčame už zakladať kampaň typu Všetky funkcie, ktorá je bohatá na nové zaujímavé funkcie a nastavenia kampane, ktoré sa možno nie hneď ale do budúcna môžu hodiť.
  2. Všetky funkcie – ide o obdobný typ kampane ako predošlá, avšak ponúka mnoho dodatočných funkcií ako rozšírené možnosti zhôd kľúčových slov, spôsoby zobrazovania reklám, experimentálne nastavenia, vylúčenie IP adries, remarketingové zoznamy pre reklamy vo vyhľadávaní.

Ďalej máme k dispozícii 4 špecializované typy kampaní:
  1. Inštalácie mobilnej aplikácie - kampaň podnecuje nových ľudí k stiahnutia a inštalácii mobilnej aplikácie tým, že ich nasmeruje z reklamy priamo na konkrétnu aplikáciu do obchodov. Výkonnosť týchto kampaní sa jednoducho sleduje cez počty stiahnutých aplikácii, ktoré si nastavíte ako konverzie v Adwors.
  2. Interakcia s mobilnou aplikáciou - kampaň s upútavkami mobilnej aplikácie, ktorá umožňuje používateľom spustiť aplikáciu z reklamy a podnecuje tak k vykonaniu špecifickej akcie v rámci aplikácie. Práve takto zvýšite frekvenciu používania aplikácie. Zatiaľ sú dostupné len pre aplikácie pre Android.
  3. Dynamické reklamy vo vyhľadávaní - touto kampaňou necielime reklamy na základe kľúčových slov ale na základe obsahu webových stránok. Ide o skvelý spôsob ako podchytiť málo vyhľadávané kľúčové slová. Dynamické reklamy sa na pohľad podobajú klasickým textových reklamách, avšak nadpisy sú generované dynamicky podľa vyhľadávanej frázy, rovnako ako aj vstupná stránka z reklamy.
  4. Iba na volanie - prioritou tejto kampane je vyzývať ľudí, aby telefonovali do vašej spoločnosti (namiesto toho aby klikali na váš web, ako je to pri zvyšných typoch kampaní)

Otestujte...

Vrámci vyhľadávacích kampaní odporúčame otestovať niekoľko možných nastavení pre vaše kampane:
  • Sieťové nastavenia - reklamy cielené do Vyhľadávacej siete Google môžu zobrazovať buď iba priamo vo vyhľadávaní Google a v Nákupoch Google. Avšak ak pridáte aj Partnerské weby, dosah reklám sa rozšíri o ďalšie partnerské weby, ku ktorým patri napr. aj Mapy Google či Youtube.
  • Zariadenia - odporúčame ďalej zvážiť zobrazovanie reklám na desktopoch, mobiloch a tabletoch. V prípade, že váš web je responzívny a ponúkate produkt alebo službu, ktorú ľudia hľadajú urgentne, navýšte si cenu za kliknutie pri reklamách zobrazených v mobiloch.
  • Rozvrhovanie reklám - zviditeľnite sa v čase, kedy je dopyt po vás, vašej službe či produkte najvyšší. Naplánujte si zobrazovanie reklám podľa správania vašich zákazníkov. 

V čom majú vyhľadávacie kampane svoje plusy a mínusy

Plusy:
  • správnym zacielením kľúčových slov dokážete osloviť relevantných ľudí a premeniť ich na zákazníkov
  • dokážete zacieliť veľmi špecifickú skupinu osôb prostredníctvom správnej kombinácie kľúčových slov, geografického cielenia, časovým plánovaním reklám…
  • obrovskou výhodou sú rozšírenia reklám o telefónne číslo, popisy, adresu firmy, aplikáciu
  • dynamickými reklamami viete osloviť aj tých, ktorých bežná kampaň cielená cez kľúčové slová nenájde, nakoľko hľadajú veľmi špecifický dopyt
  • zviditeľniť sa dá aj s nižším rozpočtom
Mínusy:
  • čím je vyššia konkurencia v danom odvetví, tým rastú ceny za klik a teda aj celkové náklady
  • vaša reklama sa zobrazuje aj s reklamami konkurencie
  • pri start-up produktoch, či produktoch ktoré nie sú ľuďom bežne známe s vyhľadávacou kampaňou uspejete ťažšie
  • ak nevylúčite tie správne slová, reklamy sa môžu zobrazovať aj pri nerelevantných vyhľadávaniach a kliknutia sú potom zbytočne nákladné
  • ak nenastavíte správne parametre kampane, jej účinok môže byť nepriaznivý

V prípade, ak potrebujete poradiť s aktuálnymi kampaňami alebo pripraviť nové kampane, ozvite sa. Radi vám pomôžeme.
Kontakt TU