Ak chceme v dnešnej dobe uspieť s našou online ponukou, nestačí mať web a privádzať naň návštevníkov (z platených reklám a zo sociálnych médií). Potrebujeme na našom webe komunikovať informácie, ktoré ľudia od nás očakávajú a zároveň ich podnecovať k aktivite.
Položme si vždy otázku: Nájdu zákazníci na našom webe to, čo od nás očakávajú?
Zamedzíme tak odchodu zákazníkov z nášho webu a zbytočne minutým peniazom investovaných do reklám. Pozrime sa bližšie ako na to.
Na aké otázky, by mal zákazník na webe nájsť odpovede?
Napr. pri optimalizácii e-shopu je potrebné zamerať sa na analýzu home page, kategóriovej a produktovej stránky a hľadať priestor na zlepšenie. Cieľom optimalizácie webu je zvyšovanie predaja.
Zákazník by mal na webe nájsť odpoveď na niekoľko hlavných otázok:
- O čom to celé je - Čo na webe nájde?
- Či a ako vieme vyriešiť problém zákazníka?
- Prečo by mal ísť zákazník do toho s nami?
- Čo má urobiť ďalšie - Call to action?
O čom to celé je?
Priblížiť zákazníkovi minimálne jednou výstižnou vetou poslanie firmy (misiu z biznis plánu). Klient tak hneď na úvod vie, čo môže od spoločnosti a daného webu očakávať. Uľahčí sa mu rozhodnutie, či chce v prezeraní webu pokračovať.
Nemíňajte vaše peniaze iba na privádzanie návštevníkov na web. Ale efektívne investujte peniaze do reálnych zákazníkov.
Nemíňajte vaše peniaze iba na privádzanie návštevníkov na web. Ale efektívne investujte peniaze do reálnych zákazníkov.
Zamerať sa na komunikáciu smerom k zákazníkovi a nehovoriť o nás. Prečo? Aby zákazník cítil z komunikácie na webe, že sme tu pre neho a kúpou nášho produktu mu pomôžeme vyriešiť jeho problém.
Napr. keď chceme komunikovať naše značky, nebudeme uvádzať: "V našej ponuke nájdete značky XY." Ale preštylizujeme komunikáciu na: "Najobľúbenejšie značky našich zákazníkov."
V tomto príklade zákazník vidí, že sa mu pomôže s analýzou reálneho stavu, optimalizáciou webu a získa aj poradenstvo pri zavádzaní do praxe.
V tomto príklade zákazník vidí, že sa mu pomôže s analýzou reálneho stavu, optimalizáciou webu a získa aj poradenstvo pri zavádzaní do praxe.
Prečo by mal ísť zákazník do toho s nami?
Zákazník by mal z informácií na webe cítiť hlavné výhody, ktoré ho utvrdia v tom, prečo by mal ísť do toho práve s nami. Prečo by mal nakúpiť v našom e-shope alebo navštíviť našu predajňu.
Konkrétne máme na mysli komunikovať konkurenčné výhody ako napr. široká sieť kamenných predajní; kúpte tovar online, nesedí vám, vymeňte ho na ktorejkoľvek z predajní; doprava zdarma; servis; vernostný program; poukážka; ...
Odporúčame mať na webe sekciu s referenciami napr. "Naši zákazníci oceňujú", kde iní odkomunikujú naše benefity za nás. Nechválime sa my sami, ale hovorí to tretia nezainteresovaná strana. Referencie zobrazovať predovšetkým tak, aby sme vyzdvihli naše hlavné výhody.
Nečakať na akciu zákazníkov. Vyzvať zákazníkov a povedať im, aby urobili to, čo od nich chceme.
Napr. vyberte si svoj parfém online; príďte si dať zmerať zrak do našich optík; navštívte naše predajne; prihláste sa na odber newslettra; prečítajte si blog; rozprávajme sa spolu na facebooku; ...
Veríme, že ste v článku našli inšpirácie, ktoré vám pomôžu pri optimalizácii vášho webu. Aby bol váš web funkčný z pohľadu vášho používateľa.
Chcete pomôcť optimalizovať váš web?
Nie ste si istí, či váš web funguje správne? Chcete si nechať poradiť? Radi pripravíme analýzu aj pre váš web.
Kontaktujte náš tím Zeleného psa.
podpora@zelenypes.sk
0949 672 053
Social Icons